Saludos Argentina! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jacolien - WaarBenJij.nu Saludos Argentina! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jacolien - WaarBenJij.nu

Saludos Argentina!

Blijf op de hoogte en volg Jacolien

20 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

De laatste twee dagen Buenos Aires.

Het zit er helaas bijna op mijn grote avontuur, terwijl ik dit schrijf ben ik nog aan het nagenieten van een heerlijk diner in een Argentijnse parilla met uiteraard een glas Malbec. Morgen het vliegtuig naar huis, wat is het snel gegaan, maar wat was het fantastisch!

Ik had van te voren niet kunnen dromen dat het zo mooi zou worden. Ik heb mezelf uitgedaagd, voor een challence gezet: alleen reizen, 4 dagen hiken, ice climbing, bushcamp, nog meer hiken, toch nog in mijn eentje naar Uruguay gaan en vervolgens een nachtbus nemen naar het noorden van Argentina. Zoveel bijzondere mensen ontmoet, gesprekken gehad en veel complimenten gekregen. Dat laatste is soms best lastig, ik werd er soms verlegen van en stil. Tja...voor de mensen die dat niet weten, ik kan ook goed stil zijn en niet praten.

Ik heb geleerd dat als je echt doet wat je wil, je luistert naar je hart en je gevoel, je echt gelukkig bent, wat een vrijheid geeft dat! Een goede vriendin van mij heeft mij ooit gezegd: "Alleen met je hart kun je goed zien – Antoine De Saint-Exupéry – (De Kleine Prins)"

Dit boek is hier in Argentinië heel bekend en populair: " No se ve bien sin con el corazón, lo esencial es invisible a los ojos. - El Principito"
In El Chalten in Argentina ligt naast de berg Fitz Roy, de bergtop Saint-Exupéry! De schrijver heeft gewoond in Patagonië.
En het eiland: Isla de los Pájaros (het vogeleiland) in Península Valdés heeft model gestaan voor de tekening van de boa die een olifant verobert in "De Kleine Prins".

De laatste twee dagen in Buenos Aires waren leuk, de meiden weer gezien die ik ontmoet heb in Montevideo en samen: naar een cultureel kirchner centro geweest daar was buiten een live orkest met tango. Allemaal locals die buiten op een dansvloer de tango aan het dansen waren, prachtig! Vervolgens de barrio Puerto Maduro verkend, gelopen op de puente de la mujer (de brug van de vrouw) en spontaan een plein van Oranje gevonden dat door allemaal NL bedrijven was gesponsord. En jawel het was echt oranje. Vervolgens gegeten in een Mexicaans tentje met echte mojito en te lekkere palta dipsauzen. En de avond afgesloten door te dansen in een bar, heerlijke avond! De volgende dag rustig aan gedaan en elkaar in de middag weer ontmoet en over de markt in San Telmo gelopen. Een heerlijk broodje Chorípan gegeten! Een broodje worst met Chimmie churi! s'Avonds mezelf getrakteerd op een laatste avond Argentijns eten bij parilla Desnivel en bij een Argentijns echtpaar aan tafel gezet dus nog even Spaans kunnen oefenen.

Tja en dan zijn het de laatste uren...ontbijt in een leuk café, lopen door de zon en Saludos Argentina!

  • 20 Februari 2017 - 22:40

    Marijke:

    Goede reis terug. Dank voor al je verhalen.
    Tot straks......

    Liefs, Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacolien

Actief sinds 28 Dec. 2016
Verslag gelezen: 1455
Totaal aantal bezoekers 103128

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 21 Februari 2017

Argentina u Chile

Landen bezocht: