Feliz Ano Nuevo deel 2 - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Jacolien - WaarBenJij.nu Feliz Ano Nuevo deel 2 - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Jacolien - WaarBenJij.nu

Feliz Ano Nuevo deel 2

Door: JacolienVamos

Blijf op de hoogte en volg Jacolien

03 Januari 2017 | Chili, Valparaíso

Ik kwam bij een appartement waar ik mocht blijven slapen, want ik had voor de eerste nacht een hostel in Santiago geboekt. Een fantastisch uitzicht over de baai en haven van Valparaíso. Ik had een kamer met 3 ramen en eigen badkamer, leek wel een penthouse zo mooi! Binnen 15 min zat ik aan een echte verse empanada met gehakt en een half uur later bij hun familie aan wederom een diner: pollo con verduras cocida's ofwel kip met gekookte groenten omdat ik graag veel groenten wilde hebben. S Avonds genoten van een glas wijn met elkaar ik het balkon en genoten van de honderden lichtjes in de baai en heuvels van Valparaíso. Genieten!

De volgende dag namen ze mij mee naar Viñe del Mar, een badplaats voor de rijke mensen. Niet heel bijzonder maar leuk om even te zien en ik kon rustig inkomen en kreeg allemaal tip en uitleg. Een broodje palta y palmitos gegeten. Avocado en palmhart..super lekker! De avocado's zijn veel lekkerder hier en ook andere groenten zoals tomaat en witte uit is zelfs lekkerder. Daarna ben ik met de kabelbaan naar beneden gegaan en een wandeling van 20 minuten gemaakt met mijn spullen naar het hostel.

S'Avonds stond ik te koken, komt er een jongen binnen wandelen en zegt Hola en omhelst mij en geeft mij een kus op mijn wang. Verbouwereerd keek ik hem aan, een dame ernaast moest hard lachen zij bleek Brits en zei dat is normaal hier...ik moest er ook aanwennen. En jawel nog een paar x werd het koken onderbroken door deze handeling. Het was gezellig, had meteen leuk contact met Laura (Britse dame) en s avonds met anders mensen vh hostel en mijn Spaans geoefend. Ook zo iets ik open mijn waterflesje bij het eten...spuit al het water eruit...tja blauwe dop is hier met prik en rood is zonder...ik moest zo lachen echt dom, niet opgelet toen ik het kocht.

De volgende dag met Laura Valparaíso gaan ontdekken, het oude centrum en gewandeld over de heuvels. Vervolgens ben ik naar het huis van Pablo Neruda gegaan en in de rij alweer twee anderen mensen ontmoet, Australiërs en daarmee gelunched. Daarna zelf weer op pad gegaan en de mooie graffiti bekeken waar Valparaíso oa beroemd om is. Super mooi! De dag was nog niet om, want het was oud&nieuw....de heuvel op gegaan met Laura en een Braziliaanse vriend van haar en nog meer mensen. Een te gek spektakel!!! Ik zal kijken of ik in de blog wat kan uploaden van foto's en video's en anders staat het ook op Facebook. 25 km aan vuurwerk met uitzicht over heel de baai!Fantastisch!

Nieuwjaarsdag afgesproken met Laura en twee andere dames die ik oudejaarsavond had ontmoet. Ik kreeg een locatie door en voordat ik het wist liep ik er in 1x naar toe! Dat mensen is heel bijzonder voor mij en nog nooit eerder gebeurd! Tja komt ook omdat ik de dag ervoor twee x verdwaald was en de weg heb gevraagd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacolien

Actief sinds 28 Dec. 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 103153

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 21 Februari 2017

Argentina u Chile

Landen bezocht: