Puerto Madryn y bushcamp - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Jacolien - WaarBenJij.nu Puerto Madryn y bushcamp - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Jacolien - WaarBenJij.nu

Puerto Madryn y bushcamp

Blijf op de hoogte en volg Jacolien

18 Februari 2017 | Argentinië, Puerto Madryn

Op 31 januari 2017 wederom een lange truck dag voor gehad. En 's avonds aangekomen op een campsite in Camarones bij de zee. Ik kon helaas niet een duik nemen, want ik zat ik de cook group. We hebben een te lekkere pasta gemaakt, mijn teamgenoten dan, ik heb 40 minuten rodekool staan snijden. Jemig wat zal ik blij zijn met het voorgesneden bio rodekool zakje van de AH. Tja..of ik denk straks ach ik kan het zelf wel en het is nu maar voor 1 persoon ipv 24 personen. Het belangrijkste is dat ik super blij was met rauwe rodekool en ik bleek niet de enige. Er waren namelijk nog meer gezondheidsfreaks en sporters op de truck. Onze maaltijd werd uiteindelijk als favoriet gekozen aan het einde van de reis!

De volgende dag werderom een truck dag naar Puerto Madryn, maar onderweg een stop bij jawel Magellanic Pinguïns in Cabo Dos Bahias. Dat was een fantastische ervaring! Zo dichtbij, ik snapte toen pas waarom de gids zei: "niet aaien". Er was een soort brug gemaakt als wandelpad, waardoor je ongeveer een meter boven de grond stond. Ik was zo onder de indruk en foto's aan het maken van een pinguïn, dat ik niet in de gaten had dat twee andere pinguïns aan het schuilen waren in de schaduw van mijn schoenen. Ze zaten onder de brug en begonnen met hun snavel richting mijn schoenen te pikken. Je kon een lange wandeling maken in "pinguïn land" en aan de zee kant in de verte nog Lobo Marino's zien ofwel zeeleeuwen. Een super onderbreking van een dag op de truck!

's Avonds kwamen we aan in het kuststadje Puerto Madryn waar we een camping hadden. Na een soort worstel partij met Dane om het beste plekje...waar de grond vlak is...hebben we een super plekje gecreëerd met ons groepje. Drie tenten op 1 normale kampeerplek, dus lekker knus. Krukjes tussen de tenten en de wijn flessen gingen open. Na het eten werd een kampvuur gemaakt en werd er gedanst. Vijf dames waren er nodig om één jongen aan het dansen te krijgen, maar het resultaat was verbluffend. Daarna sterren gekeken en goede gesprekken gehad op ons kampeerplekje.

De volgende dag een tour gemaakt naar Peninsula Valdés, het schiereiland van 97km lang en 63km breed. Ongeveer 250 km afgelegd over het eiland.
Het was een super leuke dag, het begon al met de heenreis. Het is uiteraard een kwestie van "je had er bij moeten zijn" dus laat ik het samenvatten met dat ik mij niet kan herinneren wanneer ik zo veel heb gelachen! De hele dag was super! Wederom veel mooie natuur gezien en mooie dieren: uiteraard wederom de ñandús ofwel het neefje van de struisvogel en guanacos ofwel neefje van de lama, vizcachas is soort haas, al eerder ook zorros ofwel vossen en mara's, maar wat echt super gaaf was: elefente marino en lobo marino of wel zeeolifanten en zeeleeuwen! En pinquinos niet te vergeten.

Terug in de stad met een groepje ons laten afzetten voor een te lekker ijsje, op aanraden van de gids naar de juiste salon gegaan. En jawel het weer sloeg om, zoveel regen, in 15 minuten stonden de straten blank. We waren inmiddels opgesplitst doordat ik en twee andere moesten pinnen, achteraf blij om want wij hebben een taxi kunnen nemen naar de camping die 3km van het centrum lag en in het centrum onder afdakjes en luifels kunnen schuilen. Zo snel als de regen kwam, zo snel was het ook weer droog. Dus nog een heerlijke avond gehad en bij het water gezeten om te genieten van het uitzicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacolien

Actief sinds 28 Dec. 2016
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 103110

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 21 Februari 2017

Argentina u Chile

Landen bezocht: