De laatste bushcamp en Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jacolien - WaarBenJij.nu De laatste bushcamp en Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jacolien - WaarBenJij.nu

De laatste bushcamp en Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Jacolien

18 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

3 febrero 2017
Nog twee lange dagen op de truck voor de boeg, voordat we in Buenos Aires zijn. Opeens gaat het snel, de reis zit er bijna op en niemand wil daar nog aan denken.

Het was een mega lange truck dag. De temperatuur veranderde opeens, we gaan duidelijk richting zomerse temperaturen. Het was in de middag opeens bloedheet, ik smolt weg in de zon en hing mijn trui voor het raam om schaduw te creëren, maar desondanks liep het zweet over mijn rug. Iedereen was kapot en moe na ongeveer 13-14 uur rijden. Maar toen...camping bij de zee!!! Aan het strand! De leiding zei dit leek ons beter dan een bushcamp, een verrassing. Een geweldige plek met een mooie plek voor een kampvuur. We hebben de tenten opgezet en ik ben meteen met een paar anderen naar het strand gelopen, om zo snel mogelijk de zee in gerend. We werden getrakteerd op een fantastische zonsondergang, terwijl we zwommen in de zee.

Na het eten zijn we nogmaals naar het strand gegaan en ben ik met Mia en Gaëlle de zee ingegaan, dat was hyllarisch aangezien het donker was en bij ieder gek iets in de zee er door Mia gegild werd.
Daarna wijn gedronken op het strand met Lisa en Dane, Simon, Mia en Gaëlle. Alvast een pre slot avond, een te mooie avond! In de tent werden Lisa en ik nog verrast door een Bundle dan springen er mensen in je tent boven op elkaar, soort hoopje mensen zeg maar, dus Mia en Gaëlle stortten zich op ons, wat uiteraard tot veel hilariteit heeft gezorgd.

De volgende dag opgestaan en 7 uur vertrekken, dat ga ik dan weer niet missen. De laatste dag op Truck Gus...een gek idee..vanavond zijn we in Buenos Aires.

Na 12-13 uur kwamen we in het begin van de avond aan in Buenos Aires bij een hotel. Lisa en ik kregen een kamer voor ons alleen, WoW een eigen bed! Een douche en wc in je kamer! Waar je al niet blij van wordt na 5 weken met de groep rondreizen waarvan de laatste twee weken vooral kamperen. Ik zei tegen Lisa ik ga even mijn IPhone koord halen bij Lang en ben zo weer terug....dat werd 1,5 uur later....Je zou denken dat als je in Buenos Aires bent je de avonturen wel hebt beleefd en dat je tot rust kon komen in een mooi hotel. Haha Nope! Ook het hotel zat vol spannende avonturen. Ik ging met de lift van de 7e naar de 2e verdieping, een open lift waarvan je zelf eerst het hek moet sluiten en daarna de deur. Ik kwam Dane tegen op de 2e verdieping die de trap had genomen en zei tegen hem dat we onder elkaar zaten. Hij begreep het niet goed en keek beetje verwarrend, ik zei jullie kamer is 609 en die van ons 709. Oh en hij haastte zich naar beneden. Ik dacht nog wat zou er zijn. Ik nam de lift terug naar de 7e verdieping althans dat dacht ik...boem...de lift bleef hangen...daar hing ik tussen de 6e en de 7e verdieping. Ik drukte op de alarmknop, maar hoorde alleen een gek geluid en er gebeurde niets. Tja ze zijn hier wat langzamer, maar na 5x bellen kreeg ik het toch wel warm...opeens Flip Flop de slippers van Dane...ik riep: Dane?! En hij riep: Yes?! Where are you? Uhhh up here! I'm stuck in the elevator! Hij keek omhoog en zei:" you're kidding right?" Nope unfortunately not. Zijn gezicht...hij rende naar mij toe en zei toen:"seriously what is it with you?" Ik zei: "What do you mean?" En toen zei hij:"You are stuck in the elevator but Simon stuck in the bathroom!" Ik moest zo hard lachen...tot zo ver een hotel waarvan je dacht even te kunnen relaxen en te douchen voordat we op stap zouden gaan. Dane had mij vrij snel uit de lift bevrijd, maar toen Simon nog...Dane zei dat het hem niet lukte of ik kon helpen. Hij was naar beneden gegaan naar de receptie, de jongen had geantwoord dat hij moest wachten op zijn collega. Ik klopte op de deur en vroeg aan Simon of alles goed was en het antwoord was nee ik kom er niet uit en het is hier super heet. Nou, ik zal het kort houden want ik ben uiteraard niet technisch, maar ik weet nog wel het verschil tussen een kruiskop en een platte schroevendraaier, de jongen van de receptie niet. Hij ging weg en Dane pakte zijn zakmes, we hebben de deurklink eraf gehaald en op alle mogelijk manieren geprobeerd de deur open te krijgen. Tja zei Dane er zit niets anders op...hij toverde een fles witte wijn uit zijn tas, dan maar drinken. Ik viel op de grond van het lachen voor de badkamer deur en zei tegen Simon sorry het lukt niet en we gaan aan de wijn. Uiteindelijk zei ik er is maar één mogelijkheid: I'm going to kick in the door. De jongen van de receptie kwam terug met een vork! Ik zei dat we daar echt niet de deur mee open zouden krijgen en we kregen toestemming om de deur open te trappen want de monteur was er pas over twee dagen weer...hysterisch..net of je iemand twee dagen in een badkamer kan laten zitten. Uiteindelijk heeft Dane met zijn heup tegen de deur gestoten en schoot de deur los en heel het slot vloog zo uit de deur richting de douche. Daarna geproost op de vrijheid en snel met zijn drieën checken of alles goed was met Lisa, want die ging de badkamer in toen ik weg ging.

De volgende dag was het zondag en slecht weer, dus halverwege afgehaakt bij de Free walking tour die ook nog eens saai was en met een aantal teruggegaan naar het hotel. Vervolgens omgekleed en naar San Telmo gelopen voor de rommelmarkt. Uiteindelijk werd het beter weer en een super middag gehad en te lekker gegeten bij Desnivel die ik nog kende van 6 jaar geleden. Bife de lomo! Een uitgebreide late lunch, maar die avond hadden we een laatste groepsdiner en het restaurant zag er niet veel belovend uit. Dat bleek te kloppen en wij deelde 1 pizza met elkaar, aangezien we nog vol zaten. Tot slot met heel de groep naar een Tango show, fantastisch! Geproost met champagne en genoten!

Daarna moesten we al afscheid nemen van de eerste mensen, want maandagochtend na het ontbijt was de reis officieel afgelopen. Maandagochtend nog met een groepje heerlijk gaan ontbijten en vervolgens van de eerste vriendin Gaëlle afscheid genomen. Daarna met de overige mensen een taxi genomen naar La Boca en daar een heerlijke middag gehad. Tja toen gingen Mia en Dane weg, dat was even lastig. Gek is dat hoe goed je elkaar leert kennen en zo intens veel met elkaar beleefd en dan gedag zeggen...niet mijn ding. 's Avonds nog uiteten geweest met een klein groepje in een voor de Argentijnse begrippen duur restaurant...teveel eten maar te lekker. En dan een derde keer op een dag gedag zeggen tegen vrienden...ik was er verdrietig van. En ik ging alleen naar mijn hotel, dat is vreemd van een groep naar weer alleen reizen. Gelukkig op dinsdagochtend nog een laatste keer ontbijten met Lisa en Siobhan. En toen was de deze reis echt voorbij en weer omschakelen naar alleen reizen, maar wat een fantastische dingen heb ik gezien en gedaan en zoveel nieuwe en bijzondere mensen leren kennen en vrienden gemaakt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacolien

Actief sinds 28 Dec. 2016
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 103109

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 21 Februari 2017

Argentina u Chile

Landen bezocht: