Uruguay! - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Jacolien - WaarBenJij.nu Uruguay! - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Jacolien - WaarBenJij.nu

Uruguay!

Blijf op de hoogte en volg Jacolien

20 Februari 2017 | Uruguay, Montevideo

Reisverslag 11:

Uruguay

Woensdag 8 februari 2017, de boot genomen na Uruguay!

Van te voren nog ontbijt met een Iers meisje van mijn reis, die deze dag pas terug zou vliegen. Inmiddels alweer geswitched naar de modus alleen reizen. Dat was even gek...5 weken intensief met andere reizen, vrienden gemaakt en dan iedereen zien vertrekken en jezelf zeggen dat het leuk is om nog verder te reizen. Ik dacht eerst..ik wil ook naar huis, ik heb zoveel gezien en gedaan, ik ben moe en je mist iedereen van de groep, maar gelukkig na twee dagen kunnen omschakelen.

Ik had de snelle boot genomen, in 50 minuten steek je De RIO del la Plata over en ben je aan de overkant, in een totaal andere wereld. De stad Colonia del Sacramento, een stad die door de Portugezen is gesticht. Je komt van een drukke, moderne stad terecht in een stadje met allerlei steegjes en oude huizen met stokrozen. Ik liep van de boot in een kleine 10 minuten naar mijn hostel en voelde mij meteen thuis. Een charmant, schoon, rustig en relaxed hostel. De middag rustig aan gedaan en het stadje gaan verkennen. Tot mijn verbazing vond ik een bio winkel met dadels en cranberry's, genieten als je dat al 6 weken niet hebt gegeten! En Rice kokos melk! Daarna in de supermarkt verschillende kazen gevonden, meergranen brood, Italiaanse ham en een goede palta (avocado). Ik heb genoten van een prachtige zonsondergang en in het hostel een heerlijke pasta voor mezelf gemaakt met verse basilicum. Fijn om na een lange tijd weer voor mezelf te koken.

De volgende dag de bus genomen naar Montevideo. De reis duurde 3 uur, maar dat was geen probleem. Na 5 weken reizen in een truck zonder comfort, was het een verademing om in een luxe bus te zitten en tot mijn verbazing was er zelfs WiFi in de bus! Grappig even bellen met het thuisfront terwijl je in een bus zit in Uruguay. Onderweg genoten van het landschap en zag ik zowaar mensen op hun paard naar het benzine tankstation gaan. Ik heb geen idee wat je met een paard daar moet doen, maar het was een grappige gezicht...Een paard geparkeerd tussen de auto's. Bij aankomst een taxi genomen naar mijn hostel.

Wat meteen opvalt in Uruguay is dat werkelijk waar iedereen met een thermosfles met heet water onder de arm loopt en in de andere hand maté. In Argentinië is het populair, maar hier nog meer. 's Avonds was er carnaval in mijn barrio/wijk waar mijn hostel was. Een gekkenhuis met vlaggen en danseressen en trommels een speciaal ritme Candombe dat in de Barrio /wijk is ontstaan.

Ik deelde mijn kamer met alleen maar latino's dus van 5 weken veel Engels spreken, naar volledig Spaans. Het was gezellig druk tot diep in de nacht, maar het voordeel is dat je ook kan uitslapen tot 10 uur aangezien niemand vroeg op staat. De volgende dag heb ik een Free walking tour gedaan en 3 latina's uit Buenos Aires van mijn hostel gingen met mij mee. Halverwege gestopt met de tour en met elkaar gaan lunchen. Een typisch gerecht hier: Chivito Charrúa een soort dunne biefstuk op een broodje, super lekker! Daarna de collectivo genomen, een half uur met allemaal locals in de bus naar een mooi strand. Fantastisch, geslapen, gedanst, mate gedronken een heerlijke dag! s'Nachts om 24 uur een assado, jawel een BBQ met enorme hoeveelheden vlees.
Een mooie 3 dagen in Uruguay, met leuke Argentijnse dames en de volgende dag een lange reis voor de boeg: 2,5 uur bus, uur boot, 13 uur nachtbus naar Resistencia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacolien

Actief sinds 28 Dec. 2016
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 103124

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 21 Februari 2017

Argentina u Chile

Landen bezocht: